onsdag 13 april 2011

Med vilken jävla rätt?!

Hela gårdagen var jag arg, ja, rent utsagt förbannad! Arg på att saker och ting ibland är som de är och jag ville egentligen bara skrika rakt ut på första bästa människa som kom i min väg. Förbannad på livets orättvisor och mitt liv, just då och här.


Detta underbara och härliga humör fortsatte även nu idag på morgonen. Men så hände vissa saker, såväl små saker som stora saker. Jag ser nu golvet i vårt lilla rum, det som även har kallats förrådsrummet. Min lillasyster med sambo kommer ikväll. En nära vän är på väg att göra stora och spännande förändringar i sitt liv. På andra sidan kvarken har livet kommit åter, även om det går sakta framåt. Och jag har allt jag behöver och lite till.

Sååå...med vilken jävla rätt har jag rätt att vara sur och arg...?


Ingen som helst rätt egentligen, så därför har jag bestämt mig att vara glad som en solstråle idag. Att vara arg och sur tar dessutom alldeles för mycket energi för att det ska vara värt det i längden...

2 kommentarer:

Helena sa...

Hörredu.. ibland ÄR man bara arg! Och det måste man ju få vara då och då för annars kan man ju inte bli GLAD sen.. Hur logiskt som helst ju :-)

KRAAM

Lisa sa...

Det låter ju VÄLDIGT logiskt när du framställer det så. :)

Kram, kram