lördag 7 maj 2011

Harry Hole och jag

Efter två veckors pendling börjar jag komma in i rutinerna. Och aldrig trodde jag att det skulle bli så bra som det har blivit. Jag stormtrivs! Dagarna rullar på i världens fart och helt plötsligt har klockan blivit fem och det är dags att sätta sig på tåget hem igen. Att dessutom ha regelbundna tider är jag inte direkt bortskämd med så det är bara att tacka och ta emot.

Och vilket fint sällskap jag har haft! Harry Hole och jag. Veronica Maggio och jag. Och min nya fina termosmugg. Jag inser att under den här tiden kommer jag kunna plöja böcker under pendlingen. Lovely! :) Alla ni som tycker om att läsa och läsa deckare med hög spänningsnivå, läs böckerna om Harry Hole. Författaren heter Jo Nesbø, det är i samma liga som Dennis Lehane. Suveränt!

Detoxar mig själv gör jag just nu också. Tillsammans med bästa Helena. Inget kaffe på en vecka och jag är konstigt nog mycket piggare. Kroppen känns lättare och huden är mjukare som vanligt när jag detoxar. Nu tänker säkert flera att jag fastar, det gör jag inte. Jag försöker bara tänka på vad jag sätter i mig. Undviker kolhydrater, onödigt socker och annat skit.

Nu är det helg och helgen börjar med följande tankar; Allt går inte att planera och den "perfekta" tiden finns inte. Vissa saker måste man bara göra utan att fundera så mycket.


Trevlig helg på er alla!

Inga kommentarer: